25 d’octubre del 2006

Premis ètics i Magia potagia

Faig dos posts en un que ara tinc temps.

Llegeixo als diaris que la fundació internacional Ashoka ha elegit a Espanya entre 500 propostes distintes a cinc entitats o persones destacades en projectes que volen fer un món més just, més ètic i més solidari. Entre aquestes hi ha projectes relacionats amb persones excloses de la societat, immigrants, discapacitats, desenvolupament sostenible i víctimes d'abusos sexuals. El guanyador d'aquesta darrera modalitat ha estat la catalana Vicki Bernadet, que va fundar el centre Fada d'ajut a persones adultes que els van patir de petits o joves, tal i com li va passar a ella. Es tracta de tractar adults afectats per casos prescrits penalment. Com a tota inciativa ètica em sembla admirable i encoratjador, tot i que és trist veure que cal premiar iniciatives privades en camps on no arriba l’Administració pública . El trist del cas és que giro la pàgina del mateix diari i em trobo amb una altra brutal notícia que em posa els pèls de punta (sembla que vulgui parlar de salvatjades darrerament però us asseguro que no em dedico al morbo) i veig que un jutge ha condemnat a una parella per abusar (ambdós!) -i diàriament durant set anys- (!?) de la filla discapacitats mentalment d'un d'ells (de la mare concretament). L'indigant és que només els condemnen a sis anys (mare i padrastre) i a dos a un fill del segon que també hi participava. Per sort, no conec cap cas directament relacionat amb assumptes semblants, però veig que és més comú del que sembla, ja que a l'Estat espanyol, entorn el 23% de les nenes i el 15% de les nenes, pateixen algun tipus d'abús sexual. No sé què vol dir exactament "abús" i m'imagino que no deuen ser tan bèsties com el que explico aquí; però (com a pare que sóc) se'm fa difícil (per ètica i per ràbia) acceptar aquesta xifra.


I per rebaixar la tensió i exercitar els músculs del riure (o somriure), vegeu un petit vídeo de màgia potagia que m'han enviat. He de tenir paciència fisn al final i veure per on sortirà l'"ocellet" vermell.


Gala 2006 Ursula
Uploaded by Uberlinkert