5 de novembre del 2006

La cançó de la setmana (III): Waltzing Matilda

Val. Guapo, el que es diu guapo, el noi no l'és. Més aviat recorda un d'aquells tres neardenthals de la peli " En busca del fuego" de Jean Jacques Annaud. Però té una de les veus més descarnades, més aspres, més peculiars del panorama musical. I a mi, m'agrada. I aquesta cançó, en especial. En Rod Stewart, un altre dels rockers outsiders, en té una altra versió (no sé qui va ser primer). Però em quedo amb la del californià Tom. El Waits ha fet una mica de tot a la vida: actor, cantant, compositor,... El seu modus vivendi recorda a aquells de la generació beat dels cinquanta. Jack Kerouac i companyia. Heu llegit On the road? Un llibre fàcil, mal escrit amb ganes i a propòsit, però és la biblia del moviment beatnik. Aquests deuen ser els únics nord-americans que em cauen simpàtics. El Waits i el William Burroughhs, un altre beat de pro, (el de El almuerzo desnudo) van col.laborar el 1992 en una òpera sinistra "The Black Ring" (no en sé res d'ella). Ja sé que a vegades, els que van de contraculturals solen ser a cops, els més reaccionaris de tots. Però em cau bé, que voleu que us digui! I a la peli del Jim Jarmush, Bajo el peso de la ley; (en un blanc i negre esplèndid) o a la de Robert Altman, Vidas cruzadas, el noi estava prou bé. Lleig a matar, però prou bé.

Si en canvi us va la vena més melòdica, escolteu la banda sonora que va fer de la peli One fromt the heart, del Francis F. Coppola, amb la Cristal Gayle. Una delicia (la música, no la peli; que aquí es va traduir com "Corazonada"). Un altre dia un en posaré una cançó.

I perquè Matilda sou un mica totes les blocaires que em llegiu; jo, que ballo fatal, us dedico aquest sui generis; vals.




Waltzing Matilda

Wasted and wounded, it ain't what the moon did, I've got what I paid for now
See you tomorrow, hey Frank, can I borrow a couple of bucks from you
To go waltzing Matilda, waltzing Matilda,
You'll go waltzing Matilda with me

I'm an innocent victim of a blinded alley
And I'm tired of all these soldiers here
No one speaks English, and everything's broken, and my Stacys are soaking wet
To go waltzing Matilda, waltzing Matilda,
You'll go waltzing Matilda with me

Now the dogs are barking and the taxi cab's parking
A lot they can do for me
I begged you to stab me, you tore my shirt open,
And I'm down on my knees tonight
Old Bushmill's I staggered, you'd bury the dagger
In your silhouette window light
To go waltzing Matilda, waltzing Matilda,
You'll go waltzing Matilda with me

Now I lost my Saint Christopher now that I've kissed her
And the one-armed bandit knows
And the maverick Chinamen, and the cold-blooded signs,
And the girls down by the strip-tease shows, go
Waltzing Matilda, waltzing Matilda,
You'll go waltzing Matilda with me

No, I don't want your sympathy, the fugitives say
That the streets aren't for dreaming now
And manslaughter dragnets and the ghosts that sell memories,
They want a piece of the action anyhow
Go waltzing Matilda, waltzing Matilda,
You'll go waltzing Matilda with me

And you can ask any sailor, and the keys from the jailor,
And the old men in wheelchairs know
And Matilda's the defendant, she killed about a hundred,
And she follows wherever you may go
Waltzing Matilda, waltzing Matilda,
You'll go waltzing Matilda with me

And it's a battered old suitcase to a hotel someplace,
And a wound that will never heal
No prima donna, the perfume is on an
Old shirt that is stained with blood and whiskey
And goodnight to the street sweepers, the night watchmen flame keepers
And goodnight to Matilda, too

4 comentaris:

Montse ha dit...

:)
M'agrada, m'agrada molt.
I, ep!
de lleig, res!

Mai no acabareu de saber el que ens agrada, a les dones, hehehe!

Mati, m'alegra que hagis visitat el veí. És un blog on perdre-s'hi una estoneta al dia.

Rod Steward també m'agrada!!!

petonets, veí de dalt. Un dia m'expliques quin programa fas servir per "pujar" les cançons, ok?

Literarare

El veí de dalt ha dit...

Literatas (falta la tercera..., ja seria un pleno al... tres!): Mati, Joana i ...?

Matilda, ja sempre quan senti la cançó pènsaré que hi ha algú a qui se li pot dedicar!

Si, Arare, ja sé que la bellesa no està en el cos sinó en l'esperit...però és que sóc home i ja sabeu que només tenim una neurona (;->) per saber valorar aquestes coses!

Ara ve el rotllo: Per posar música al blog, primer has de tenir un programa per baixar-te de la xarxa música (a no sé que tinguis una discoteca ja al teu ordinador!). Ja veig que també poses música de fons al teu blog, ho sigui que ja deus saber de què va tot això del e-mule, itunes i similars. Jo faig servir l'Ares (www.ares.softonic.com). Després, quan trobis el que busques t'ho guardes al teu ordinador (serà en MP3). L'arxiu mp3 l'has de posar en un programa que te'l converteixi en html per ser posat en un blog. Jo faig servir l'Odeo (www.odeo.com). Hi ha d'altres (com el Catpost, que veig que molts bloggers utilitzen). Quan entris, t'has de crear una "carpeta" d'usuari (en diuen Posticad) i anar-hi bolcant les cançons que t'interessin posar al blog (tarda una mica en fer la conversió, no és automàtic). L'Odeo et diu el codi en html que has de "copiari enganxar" en el post. Sembla fàcil, però sempre em lio perquè tot ve en anglès i em faig un garbuig: però un cop trobes el camí (semblo de l'Opus!), ja sempre és el mateix.
Ànims!

Montse ha dit...

Gràcies, veí!

Mati i jo som dues de les components de Liter-a-tres.

La tercera és Elèna, la nostra amiga catalana del sud.

Petonets!

Miraré això del programa que dius, però si està en anglès em temo que serà xungo!!!

Joana ha dit...

Una veu rogallosa, preciosa. En Joe Cooker també la té així. Deu ser de tantes nits perdudes...cantant.
Com que una mica Matildes eh? Ja m'ho explicaràs això.
El cap de setmana empordanec , bé?
;)