9 de maig del 2012

aParaula'm a l'atac!


Veïnatge m. 1 Qualitat de veí, de pròxim.  2 Vincle que lliga entre ells els veïns d’un terme municipal per la comunitat d’interessos, de drets atorgats al municipi i de deures imposats per les lleis.


Collons! Com no anava a “apadrinar” aquest mot, jo!, si precisament d’això es tracta en aquest blog (i en tots els blogs de la catosfera, no?) De ser pròxim, de ser veïns (sí, ja ho sé, jo estic “a dalt”, però no en cap escalafó; si no perquè tinc una terrassa de cagate lorito). Doncs això, com diu la definició, som veïns perquè som blocaires. O som blocaires perquè som veïns? Hosti!, ara no ho sé...

Podria haver escollit i apradinat altres mots que em plauen: esguard, demiürg, cunnilingus  (ai, no! que això no toca), alatrencat, esmaperdut, melicotó, glavi, atzur, somiatruites, torracollons o guaisdelparaguàis (que no sé si surt al Diccionari de l’IEC, però es d’un in-culte del cagar) i Àpali!

En fi, que quedi clar que la segona definició del diccionari no em fa el pes; per això que diu del “deure imposat per les lleis”. Coi! Si precisament alguna cosa caracteritza als veïns de Blogville és la manca de lleis i de normes. Bé..., fins que algun dia em requi de posar-ne alguna que em plagui; com per exemple, recuperar el dret de cuixa veïnal o el de cugúcia, que vés per on, seria una bonica paraula per apadrinar. Ja sabeu què vol dir, oi?

En fi, que tingueu un bon veïnatge! I un bon aParaula'm!



Me’n vaig a veure quin diccionari haurà muntat amb tot aquest sidral el bon jan del Víctor Pàmies, instigador cuguç, vull dir, blocaire, on hi hagin.

17 comentaris:

fanal blau ha dit...

L'aparaulament t'hi escau d'allò més bé! :)

Carme Rosanas ha dit...

Una bona paraula per aquest blog, veí.

Realment t'hi escau! :)

cugúcia... no sabia què volia dir, però has fet que ho busqués...

Quina barra que tenien alguns... és lleig, eh, veí?

sargantana ha dit...

no podia esser cap altre..
molt bona!!

Quadern de mots ha dit...

Bona paraula veí

kika ha dit...

és clar! havia de ser aquesta! qui, sino tu? :-)

martí ha dit...

Els de l'IEC ja deuen estar pensant d'on c. els arriben tantes consultes sobre la cugúcia...

Bon dia, veí!

Sílvia ha dit...

T'escau molt, sí. Ah, i la cugucia no la coneixia, ara ja és tard per apadrinar-la, però no per posar-la en circulació, eh?! Bon dia i bon veïnatge!

viu i llegeix ha dit...

I jo que pensava que la paraula veinatge te l'havies invetat tu! ara si que he quedat ben esmaperduda amb un vei tan somiatruites que somia mb fruites de mel i cotó...

Clidice ha dit...

veïnatge? doncs no li sé veure la relació, la veritat ... ;)

Montse ha dit...

M'has fet buscar cuguç (m'anirà bé per a l'Apalabrados, en algun moment) i m'he trobat amb aquesta, que m'ha sonat molt bé: CUÏC (mosquit) a que mola?

béeeeeeeeeee, d'acoooooooooord: a que és bonica i sona bé?

però també mola, nooooooooooo?

Laura T. Marcel ha dit...

Osti, ho has tingut fàcil, eh? Però clar havies de ser tu, no podies deixar que un altre el prengués l'ocasió. I ara vaig a buscar cuguç que m'imagino no sé què.

rits ha dit...

Molt bona paraula per aquest blog!!! i el que més m'agrada és això de pròxims! és quelcom (ais, aivui parlar incorrectament estaria malament, oi? x molt que parlant mai dic quelcom) tan entrenyable i nostre que els que no son veïns els costa d'entendre.

khalina ha dit...

has fet una bona tria

lolita lagarto ha dit...

tot queda a l'escala...
sorprenent! ji ji :)
ei, bona!

El porquet ha dit...

I jo que et feia més apadrinant REUNIÓ...

Joana ha dit...

No podia ser cap més per més que t'hi encaparris.
Ara buscaré l'altre paraula...

Glo.Bos.blog ha dit...

Ai, Veí, lo teu és deformació veïnal!
T'ho has de fer mirar...